Firmy telefonii komórkowej mają często w swojej ofercie korzystne abonamenty. Zazwyczaj też w ramach abonamentu, proponowane są klientom nowe modele smartfonów. Taka opcja wiąże się zazwyczaj z podwyższoną opłatą za abonament. Przedstawiciele firmy proponują także ubezpieczenie telefonu.

 

Usługa ubezpieczenia ma sens jedynie w przypadku drogich modeli lub telefonów, które dajemy pracownikom w ramach służbowych kontaktów. Kiedy nie wiemy czy ubezpieczać telefon, powinniśmy oszacować całkowite koszty ubezpieczenia i ewentualne ryzyko.
Sprzedawcy, którzy chcą abyśmy kupili usługę jaką jest ubezpieczenie telefonu, przekonują nas, że warto to zrobić z uwagi na nieprzewidziane wypadki. Jednym z argumentów, jakie przedstawiają jest to, że ktoś nas może niechcący popchnąć i spowodować upadek oraz w konsekwencji dojdzie do rozbicia aparatu. Jest to niezwykle łatwy do obalenia argument, ponieważ kiedy wychodzimy z domu może nas spotkać dosłownie wszystko. Możemy zostać napadnięci, potrąceni przez samochód lub możemy zginąć.

 

Jeśli strach przed zrządzeniem losu lub nieostrożnością będzie wpływał na decyzję czy ubezpieczać telefon, może dojść do kuriozalnych sytuacji, gdzie ubezpieczymy się na wszystko co jest możliwe. Spowoduje to dokładne wydrenowanie naszych kieszeni, z korzyścią dla ubezpieczalni. O ile ubezpieczenie na życie ma jakiś sens, o tyle ubezpieczenie niskiej klasy telefonu, raczej nie ma sensu.
Ubezpieczenie telefonu firmowego jest bardziej opłacalne. Służbowe smartfony są intensywniej eksploatowane niż prywatne. Zwłaszcza jeśli mamy kilka telefonów pracowniczych, możemy pomyśleć o jego ubezpieczeniu.
Zanim zdecydujemy czy ubezpieczać telefon, obliczmy, czy naprawa pękniętej szybki nie będzie tańsza niż comiesięczne kwoty wpłacane na konto telefonii komórkowej.